Tålamod…

Jag är inte känd för egenskapen tålamod och inte heller att vara rätt i trend. Om jag är före eller efter i modet vet jag inte… Och inget jag bryr mig om heller. I detta land blir det så markerat om man inte följer modet, det som inte är inne finns inte heller i butikerna.

Nu är jag i den situationen igen. Har läst någonstans att lerfärgat nagellack är på ingående och att hitta det i Malmö med omnejd är som vanligt ett omöjligt uppdrag. Staden är nu scannad med noll i resultat. Förvisso, det finns att hitta bland nagellack i tvåhundrakronorsklassen men så angeläget är det inte. Inte ens om jag vore en rich bitch!

Särskilt när man kan ”göra-själv”, och här bor en äkta sådan. Man blandar helt enkelt lite nagellack man har hemma i lådan och vips har man trendriktigt nagellack före alla andra (eller efter…). Utan extra kostnad!

Kommentera

