Blev impad av mig själv idag!

Har varit i stada idag och fixat naglarna bland annat. Eftersom jag fortfarande inte hittat någon klänning till närstående bröllop fick jag ju scanna av butikerna igen idag. Har inte tid egentligen, men vad ska man göra. Hade ju ändå bokat för naglarna idag så det var läge liksom att uträtta lite andra ärenden då.

Åkte till Entré vid Värnhem, som inte direkt är i centrum. Detta är Malmös senaste nyöppnade köpcentra. Här finns väl de vanligaste butikerna och hade det inte varit för att Skånes enda Mango ligger här hade jag nog inte åkt hit. Mitt sista hopp var lagt till denna shop och halleluja vad de kan leverera! Så nu är klänning inhandlad och därmed kunde övrigt bling-bling matchas in och inhandlas! Kändes riktigt skönt att få ett återfall av klädshopping. De hade dessutom 20% rabatt idag! Vilken lycka! Men nu har jag ont i fötterna, inte bra att ha köpstopp…

Och ni minns kanske att jag letade tidigare efter ett lerfärgat nagellack, som jag i ren gör-det-själv-anda (det är jag bra på) fick blanda ihop själv, (läs om det i Tålamod). Såg nu att IsaDora – som vanligt snabba att haka på trenden – har lanserat ett lerfärgat lack! Var ju bara tvungen att investera i ett. Och när jag kom hem och jämförde så är det exakt samma färg som min specialmix. Nu blev jag lite imponerad av mig själv faktiskt.

Det var nära att det inte hade blivit av med shopping idag heller, för blivande brud ringde imorse och var ledsen, frustrerad och alldeles, alldeles stressad. Jag lovade att hjälpa henne en stund med att ta hand om 1,5 åriga Tuva som är ett stycke mycket vild hjärna! Men det ordnade sig ändå, Tuvas barnglada, snygga och för dagen jobblediga farbror Joakim (han är singel, intresserad någon?) ställde gladeligen upp!

Så nu är jag back i pluggandet igen. Tog en paus nu, men nu är den pausen över.  Back to plugging! Adios todos!

Kommentera

