19 år!!

I måndags vaknade jag och funderade; det är den sjunde idag, det är något speciellt med denna dag… sjunde… juni… Ja just det, det är hela nitton år sedan vi träffades!

Så det får ju firas på något sätt. Vi stämde träff i Malmö, för att äta en middag på stamstället – La Couronne. Fransk bistro med rödrutiga dukar, bara musettdragspelet saknas. Det vanliga beställdes in, dvs ljummen kycklingsallad till maken och moules frites/marinere till mig. Jag var sugen på pommes frites så det fick bli musslor med sådana till då. Jag slog även på stort med fisksoppan också. Kan tillägga att maken fick tvinga i sig de flesta pommes fritesen.

Men vi blev proppmätta, hade inte ork att göra något mer den kvällen. Å andra sidan var det ju måndag, då har konsthallar mm ändå stängt. Vilken tur!

(Till La Couronne  – funderar ni på att uppdatera er hemsida hjälper jag er gärna…)

One thought on “19 år!!

Kommentera

