God Jul & Gott Nytt År!

Vill med detta inlägg önska alla er en riktig God Jul och Gott Nytt År!

Filmklippet ovan är en rolig skildring av julfirandet tolkat i nutid. Jag bakar bröd inför julen och medan det jäser kan man ju blogga.  En liten årskrönika i punktform kanske?

–  Makens resor: Panama, Mexico, Canada, Brasilien, Kina, Indonesien, Frankrike, Dominikanska Republiken.

Mina studier: jag har lärt mig Flash, SQL, Java (nja), design för webb, digitala media, videoproduktion, php, it-rätt, intranät… EngB 100p är äntligen avslutad.

Mormor dog, 102 år gammal 8 februari. Glädjande egentligen, eftersom hon varit som ett paket de senaste tio åren, vem vill leva så?

Nära och kära som firades extra: Elliot (5), Malin (15), Daniel (25), Hanna (30), Gittan (65), Majlis (75).

Årets händelse: Hanna och Nicklas gifte sig i maj, Jennie och Marcel gifte sig i september.

Årets resa: Bilbao/San Sebastian!

Årets utflykt: Nimis, Cisternene Fredriksberg i Köpenhamn.

Årets konsert: Richard Bona i Tivoliparken Kristianstad.

Ett av plommonträden och äppelträden fälldes. Jag började träna!! Massa gott bröd har bakats med min köksslav Kenwood. Askmolnet från Island lamslog Europa. Valår, SverigeDemokraterna kom in i riksdagen… Malin vann 5000 kr på bröllopet eftersom hon lyckades få pappa Nicklas att gråta av hennes fina tal, och inte någons öga var torrt! Hanna började plugga. Joakim jobbade i Norge. Vi får en vintervit jul? Nyårsafton firas hos oss – Casa Guillermo! Maken blev med iPhone, det äcklet! 😉

Nu kan jag inte komma på mer, lägg gärna in kommentarer om ni saknar något. Och nu är brödet färdigbakat, dags att ta ut det då! Nu ska jag färga håret julrött!!

Kommentera

