Hemkomst som värmde i kylan

Vi hade några avkopplande dagar på Solkusten i Spanien förra veckan. Torsdagkväll vid åttatiden landade vi på Hyllie station och möttes av bistert skåneregn. Inget trevligt ställe att vänta på, i synnerhet inte när det blåser snålt OCH regnar.

Hanna hämtade oss där, hon var lite sen eftersom hon hade handlat lite mat innan. Det visade sig vara till oss; det nödvändigaste för kylskåpet för morgonen. Mjölk, bröd, bananer, pålägg… Jag blev nästan tårögd så rätt tänkt det var. Ett initiativ som verkligen värmde.Tack snällaste Hanna!

I kassen fanns bl a en yoghurt som var supergod! Denna yoghurt skickade mitt minne tjugofem år tillbaka då jag hade firman. Min kollega Majlis som jag delade lokalen med, knaprade varje dag till lunch fullkornsskorpor och sköljde ner dem med äppleyoghurt under denna tiden. Detta levde hon på på vardagarna, för att kunna verkligen frossa ut på helgerna. Väl fungerande diet, hon höll vikten. Jag sörjde när Skånemejerierna slutade med denna smak. De har senare lanserat varianter men det är inte med gröna äpplen vilket givetvis inte blir detsamma.

Så nu måste jag köpa på mig ett gäng äppleyoghurt, denna är nämligen precis lika god som då. Tydligen är den visst bara till försäljning under en period. Blir ni nyfikna? Gå och handla vetja. Kanske det blir en succe, och de väljer att låta den ingå i ordinarie sortimentet. Snälla, gör en insats! 🙂

Jag hade fullkornsskorpor och äppleyoghurten till lunch idag. Jag njöt! Och mindes!

Posted in: Okategoriserade

One thought on “Hemkomst som värmde i kylan

Kommentera

