Bearnaise!

Ja, jag har ju tittat på Mästerkockarna.

Även om det inte motsvarar den brittiska versionen (som jag gillar bäst) så är det ändå intressant att följa. Redan i första avsnittet visste jag vem som kommer att vinna, kanske anledningen varför jag drivs att följa programmet… Hittills har min utslagsprognos stämt, dock hade jag inte räknat med att Linda också skulle åka ut idag. Hon stod på tur i nästa program dock… Inte lätt att göra en bea om man aldrig gjort en förr.

Jag har heller aldrig gjort bea förr, men nu blev jag ju inspirerad. Fredagkväll kommer jag att vispa febrilt, äggulor etc  i vattenbad. Ska bli intressant om Kvantum i byn hakar på intresset och införskaffar färsk dragon innan fredag (eller så är det som vanligt, man hittar grejorna på Willys).

Turordningen att åka ut för kockarna är följande, enligt min prognos:

1. Adam, 2. Johanna, 3. Andreas, 4. Jessica, 5. Åke, 6. Louise (1 motsvarar nästa avsnitt, dvs 9 mars osv)

Så då är det därmed Björn, Pernilla och Jennie som är i toppskiktet. Spännande… Får jag rätt? Vinnaren är solklar iallafall!

3 thoughts on “Bearnaise!

  1. Lena skriver:

    Jo men du har nog rätt. Tösen är ju igång med ett bokprojekt enligt hennes blogg. Och eget bokprojekt är ju bl.a. det som man vinner i mattävlingen. Så jag håller med och tror som du.

  2. ingrita skriver:

    jo det är lite synd att det blir så tydligt, även om det inte sägs rakt ut så är det ju uppenbart. men trots allt, hon lyste starkast redan i avsnitt ett! men vi får se, prognosen är kanske fel…

Kommentera

