Pizza!

Jag är testpilot på Dr Oetkers nya Pizza – Pizza Tradizionale. Eftersom jag är fattig student är ju allt gratis gott, så även fryst pizza.

Jag är inte direkt förtjust i färdigmat, men i undantagsfall kan jag leta mig fram till relativt bra val, oftast i frysdisken. Tycker generellt att utbudet är för salt och i övrigt utan smak. När det gäller frysta pizzor är det faktiskt Dr Oetkers som blir mitt val.

Nu har de lanserat en ny typ av pizza som ska smaka mer stenugnsbakat, vilket det verkligen gör. Degen var krispig, lagom tjock och lite lätt sötaktig som stenugnsbakat bröd är.  Jag valde Mozzarella; på den fanns minitomathalvor, mozzarellaskivor, torkad tomat, vanlig ost och några klickar pesto. Peston smakade tråkig persilja och det sänkte smakkombon. Hade varit godare med mer basilika eller ruccola istället. Osten var seg och trådig precis som den ska vara, tomaterna gav god friskhet och sötma. Saknade smaken av de vanliga örtkryddorna till pizza; oregano, timjan… Och pizzan var inte så salt, vilket Dr Oetkers pizzor inte heller brukar vara enligt mig. (Ser dock på innehållsförteckningen att den innehåller 1,4% salt, dvs hög salthalt!!)

Pizzan är mindre än de är ur det vanliga sortimentet, men efter att spårat kaloriinnehållet på hel pizza (824 kcal) blev det till att dela pizzan mitt av för lunch. Det räckte mer än väl kan jag säga!🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag ger den 4 av 5.

Är du också intresserad av att bli testpilot, läs då mer här!

One thought on “Pizza!

Kommentera

