Kick!

Ja, jag erkänner, jag tittar på Anna Skippers Du är vad du äter.

Men hennes gröna drinkar inspirerade mig. Inte för att jag analyserat innehållet i dem mer än att det är i majoritet gröna ingredienser i cocktailen. Efter konsulterande i kylskåpet kunde jag fixa min variant av grön kick! Avocado, mango (nja, skalet är i alla fall grönt), slanggurka, färsklök, ruccola…

Min lunch det!

Receptet:

1 halv avokado
1 halv mango
rotselleri (1 dl)
vårlök (3 stjälkar)
ruccola (4 dl)
slanggurka (ca 10 cm)
kikkoman soja
sesamolja
tabasco

Mixa, drick, mums!

Kommentera

