Test Rysk Yoghurt

Jag gillar ju Lindahls Yoghurt, turkisk yoghurt finns alltid i mitt kylskåp, och den har ersatt creme fraiche sedan länge hos mig. Lägre fetthalt men med samma goda syra. Lightprodukter är jag inte särskilt intresserad av.

Nu lanserar de en ny produkt i sitt sortiment och jag är nyfiken på att testa den, Rysk Yoghurt. Den har 17% fetthalt, något högre än den turkiska, men fortfarande långt under creme fraichens. Det innebär förmodligen att denna fungerar bättre att värma upp.

Se reklamfilmen!

2 thoughts on “Test Rysk Yoghurt

  1. Anna skriver:

    Jag inbillar mig att jag inte skulle känna någon smakskillnad. Tror inte jag kan göra ett blindtest på grekiska eller turkiska yoghurten.

Kommentera

