Livselixir…

Rapport ska skrivas, vad kan passa bättre än igångkickande kokosvatten?!

Tidigare i år provade jag bikram yoga vilket jag gillade skarpt, mot alla odds. Jag vill ju träna i korta intervaller, helst en halvtimme per gång och jag vill undvika att svettas då mitt eksem triggas igång av det.

Så kom då bikram yogan in i mitt liv, 1,5 timmes träningspass i 40-graders fuktig lokal. Inte en torr fläck på kroppen efter halva passet, kan jag säga. Men svettningen verkar välgörande, giftet som orsakar eksemet verkar dras ur kroppen och värmen gör att man kan tänja ut mer. 90 minuterspass känns inte så långt…

Efter passet sitter de flesta och svurpar på kokosvatten (att dricka under passet känns faktiskt inte riktigt bra), detta gjorde mig ju nyfiken. Det var framförallt väldigt gott, inte sötsliskigt alls som min fördom var. Snarare en mild friskhet som banan, slanggurka. Så nu är jag alltså beroende av denna dryck och den inte bara smakar gott, den känns faktiskt nyttig och uppiggande också.

Rapporten för examenskursen känns lite mer inspirerande efter en dos (500 ml) kokosvatten. Dags att köra hårt igen!

20110518-165625.jpg

2 thoughts on “Livselixir…

  1. ingrita skriver:

    tyvärr lär du inte hitta den i den vanliga livsbutiken, men skadar ju inte att tjata på dem att ta in. du hittar det främst hos hälsokost, hälsokostkedjan Life har just nu en kampanj på den!🙂

Kommentera

