Hackad?

Ifjol gifte sig bonussonen och jag fick äran att fixa menyhäfte (innehållande meny, historik, visor etc) och även ansvara för presentönskelistan. Till denna skapade jag en blogg där jag lade upp önskelistan och där gästerna sedan kunde via inlägg meddela vilka av presenterna de ville köpa. Inläggen publicerades inte förrän jag läst dem innan.

Bloggen finns kvar (jag har glömt att ta bort den), och jag får med jämna mellanrum fortfarande inlägg, men de är ju uppenbara spam. Fick ett senast idag och tyckte det var komiskt med tanke på adressen…

En ”hacker” med en sådan adress gör mig smått road och tacksam att jag valt att moderera inläggen före publicering. Möjligt att det inte är spam etc, men bara det att det landar mail i bloggen över ett år efter evenemanget gör det ganska uppenbart att det är något lurt.

De flesta bloggleverantörer har spamskydd, så även WordPress, men just på den bloggen har jag inte aktiverat det, och härmed har jag flaggat för vikten av att aktivera det skyddet.

One thought on “Hackad?

Kommentera

