att ställa upp för sina vänner…

Våra vänner fick äntligen sålt sin villa och flytten gick igår till Hjärup i nybyggd villa. Vi ställde gärna upp för att hjälpa till.

Nu har man alltså ingen länk kvar till barndomsstaden längre. Alla klasskamrater/lekkamrater är för längesedan utflyttade, föräldrarna flyttade för några år sedan till Kyrkheddinge och en av de bästaste vännerna flyttade nu som sagt till Hjärup. Nåja, de är fortfarande kvar i Staffanstorps kommun, men det räknas ju ändå inte riktigt…

Jag åkte med det första flyttlasset till nya huset och stannade sedan kvar där för att packa upp och fylla skåp och hyllor i köket tillsammans med några tjejer till. Jag fyllde bland annat vitrinskåpet med glas och porslin. Prylarna var ju såklart inpackat i papper, vilket jag kastade bakom mig i spridda högar. Karin kom förbi och tyckte jag ställde upp – ja, vad gör man inte för sina vänner, menade jag!😉

Hennes föräldrar kom senare med hemlagad mat; ärtsoppa (laddad med potatis och morot dessutom) och god dansk medisterkorv och kokt skinka till, bara punschen som saknades… Hur gott som helst!

Trenden är att när Karin & Johnny flyttar brukar det gå några månader så flyttar jag och maken också. I detta fallet gillar jag inte att följa trender, trivs alldeles utomordentligt här där vi bor nu!

Kommentera

