Vegobiffen

Broccolibiff från Ulriksdals Trädgårdscafé

Broccolibiff från Ulriksdals Trädgårdscafé

Så det blev broccolibiff igårkväll i min första vegoutmaning.

Nåja, det låter som jag är värsta köttberoende. Inte alls, jag älskar pasta t ex (dvs inte spagetti & köttfärssås, som var det enda som förknippades med pasta under min uppväxt) och vet hur många goda såser man kan göra till den utan att adda kött.

Hittade två vegoböcker i min kokbokshylla, en av Cathrine Schück (en av mina favoritkockar/skribenter) och en från Ulriksdals Trädgårdscafé. Hittade många bra recept i denna och den kommer att bläddras friskt i framöver. Boken jag har verkar vara helt slutsåld (enligt googlande) men en ny utgåva verkar vara på gång. Tror jag ska investera i den…

Receptet på biffen finns här.

Jag tyckte att den kunde smakat lite mer – tomatsåsen till (recept också från boken) piffade visserligen till det hela – men nästa gång kommer jag hotta upp den med vitlök och kanske en annan och starkare ost.

Kommentera

